مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راحتی و ارگونومی در طراحی داخلی

راحتی و ارگونومی در طراحی داخلی

در چند سال گذشته به طور گسترده در در مورد راحتی در فضاهای داخلی صحبت شده است. راحتی و ارگونومی در طراحی داخلی اهمیت ویژه ای دارد. کیفیت محیط داخلی در دنیایی متراکم و پرجمعیت بسیار ضروری است و فضای داخلی ناراحت کننده، ناامن یا ناسالم می تواند برای سلامت جسمی و روحی افراد بسیار مضر باشد ، با توجه به اینکه ما مقدار زیادی از عمر خود را در آن سپری می کنیم.

 

راحتی از زیبایی شناسی فضا ، عطر محیط ، نسیمی که از پنجره وارد می شود و درجه حرارت هنگام ورود، تا دسترسی و استفاده ازفناوری ها یا استراتژی های غیرفعال برای تسهیل و بهبود کیفیت زندگی مقیم. هنگام سکونت فضا از نظر بصری چگونه درک می شود؟ آن رنگ، روشنایی، عمق و ارتفاع تعیین خواهد کرد اگر آن را به عنوان دنج، امن، تحریک، صلح آمیز، انعطاف پذیر، یا فقط در مقابل شناسایی شده است. آیا از نظر صوتی راحت است؟ درمان صوتی مناسب به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به بلند کردن صدا با دیگران صحبت کنید یا بدون فشار آوردن گوش خود به سخنرانی در سالن گوش دهید. خیلی گرم است یا خیلی سرد؟ دمای راحت می تواند بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد باشد، در حالی که سرمای زیاد یا گرما نه تنها آزاردهنده است، بلکه باعث جوجه کشی بیماری های مختلف نیز می شود. آیا تهویه هوای داخل خانه را تا آنجا که ممکن است تمیز و سالم نگه می دارد؟ بوی بد، کنه، قارچ و سایر ترکیبات مادی برای سلامتی انسان سمی است.

 

اگرچه ممکن است معماری بیگانه به نظر برسد، اما ارگونومی رشته ای است که به ما کمک می کند تا فضاها و وسایل را طوری طراحی کنیم که به خوبی با ویژگی های فیزیولوژیکی، آناتومیکی و حتی روانی ساکنان و کاربران هر اتاق سازگار باشد. این رابطه بین محیط مصنوعی و اعمال و رفتارهای بدن و ذهن انسان را تشکیل می دهد.


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده