مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مواد و روکش ها در طراحی داخلی

مواد و روکش ها در طراحی داخلی

در امتداد خطوط یکسان، همه مواد و روکش ها در طراحی داخلی تکمیل کننده معادل نیستند. اگرچه انتخاب به طور معمول تحت تأثیر عواملی مانند زیبایی ، عملکرد و هزینه است، مهم است که ترکیب هر ماده و تاثیر آن را در طول عمر مفید آن بر محیط زیست نیز در نظر بگیریم.

 

امروزه، در اکثر بازارها ، عرضه مواد تکمیل کننده وسیع و متنوع است و به ما این امکان را می دهد تا عواملی مانند منشاء، دوام ، قابلیت بازیافت و ویژگی های بهداشتی یا محیطی را که با راحتی آینده فضای طراحی شده بی ارتباط نیست، ارزیابی کنیم. بنابراین انتخاب روکش یا روکش چند وجهی است و باید عوامل زیر را در نظر بگیرد:


هدف فضا

مواد باید هم عملکرد فضا و هم تنوع کاربران بالقوه را تأیید کنند. هنگام انتخاب، توصیه می شود سطح تردد و استفاده از منطقه، شرایط نظافت ، فرسودگی و قرار گرفتن در معرض محیط را در نظر بگیرید. عوامل دیگر مانند بافت و رنگ می توانند در درک فضا و انتشار نور کمک کنند و بر روحیه ساکنان آن تأثیر بگذارند.


ماده ماده

ترکیب مواد مقاومت، انعطاف پذیری و شکل پذیری آن و در نتیجه طیف وسیعی از کاربردهای آن را مشخص می کند. از نظر شیمیایی، توصیه می شود به ترکیب رنگ ها، پوشش های پلاستیکی، چسب ها یا افزودنی هایی که می توانند اثرات طولانی مدت مضر (مفید) بر کیفیت هوا یداخل ساختمان داشته باشند، توجه شود.


سیستم های نصب و راه اندازی

فرآیند ساخت و ساز تکمیل ها شامل بست ها یا چسب هایی است که توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از خطا در طول مراحل ساخت (مخصوصاً اگر ساخت جدید است)، آنها را نیز به پایان برسانید.


لایه سطحی

آخرین لایه تکمیل تأثیر زیادی بر راحتی فضا دارد. سطوح را می توان بدون لغزش، نچسب یا ضد آب درمان کرد. عناصری مانند روکش های مشترک، لبه ها ، قالب ها و دسته ها برای تسهیل نظافت ، جلوگیری از تصادفات و تسهیل حرکت ها ، در میان گزینه های دیگر به اندازه استفاده وسیع از فضا، طراحی شده اند.

 

پس از همه، درک انسان در ابعاد فیزیولوژیکی ، آناتومیکی و روانی آن به ما کمک می کند تا به راحتی و در عین احترام به تنوع و تفاوت ها به سطح بالایی از آسایش برسیم. همه افراد به یک اندازه در فضا حرکت نمی کنند یا ابعاد بدن آنها یکسان است و همه در یک اندازه نور احساس راحتی نمی کنند یا دمای یکسان را ترجیح می دهند.

 

هنگام طراحی فضاهای متمرکز بر رفاه، در نظر گرفتن یک رویکرد جامع و چند رشته ای ضروری است و مشاهده و تجزیه و تحلیل عمیق هر "بدن و ذهن" برای دستیابی به یک پروژه موفق کلیدی است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده